Boldog születésnapot… az autóknak!

asdDömping van. Email dömping. A sajnálatos gazdasági folyamatok és a médiafogyasztási szokások átalakulásának hatására a legtöbb értékesítéssel és szolgáltatással foglalkozó cég marketing tevékenysége a minél költséghatékonyabb online eszközök irányába mozdult el. Így lett a TV hirdetésekből AdWords és Facebook kampány, Call Center megkeresésekből pedig eDM kampány. Ennek az lett az eredménye, hogy boldog-boldogtalan email üzenetekkel bombázza a potenciális ügyfeleket, legtöbbször pocsék minőségben, akár napi rendszerességgel. Ráadásul erre a zajra válaszul az email kiszolgálók egyre fejlettebb eszközöket vetnek be, hogy távol tartsák az ügyfeleiktől ezeket a küldeményeket, akár azért, hogy ebből a helyzetből egyenesen pénzt csináljanak maguknak. (Észrevették, hogy a Gmail promóciós tárolójába teszi a legtöbb ilyen reklámlevelet, ÉS a lista tetejére időnként odacsempészi a hirdetését, mintha az is bejövő email lenne? Ügyes.)

Ideig-óráig lehet trükkökkel legyőzni a levelezőket és elkerülni a „reklám” besorolást, de igazi megoldásnak az tűnik, hogy olyan tartalmat szolgáltassunk, amit maguk az ügyfelek találnak érdekesnek és hasznosnak.

Ilyen megfontolásból a vevőszolgálatos kollégákkal együttműködve elkezdtük kidolgozni a „Boldog születésnapot…” tervet, amelynek a lényege az, hogy egy hónappal a gépkocsi születésnapja előtt értesítést küldünk az utolsó ismert tulajdonosnak, kiemelve az adott gépkocsihoz korban passzoló ajánlatot.

A nehézségek a címzett adatbázis összeállításával kezdődtek. A vonatkozó gépkocsi adatokhoz ugyanis hozzá kell rendelni azoknak az ügyfeleknek az adatait, akik utoljára jártak a gépkocsival a szervizben, rendelkeznek email címmel, és megfelelnek az adatkezelési elveknek.

Minden a programban résztvevő partnernek külön kampányt hozunk létre, így tudjuk biztosítani az egyedi statisztikai lehetőségeket, ami magába foglalja a visszapattanó email címek listáját és a leiratkozókat is.

Az eddigi pilot eredményeinek felhasználásával most véglegesítjük az ajánlatokat. 10 Volkswagen szervizpartner ügyfelei még februárban megkapják az emailjeiket, és hamarosan az összes szervizpartner részt vehet a programban. A többi márka kampányainak kidolgozása is folyamatban van.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Kategória: PIM 2014 február | A közvetlen link.