A média fogyasztói szokások rohamos fejlődésével átalakultak a hirdetési szokások is: az online felületek sokkal inkább előtérbe kerültek. Ez főleg annak köszönhető, hogy a weboldalakon költséghatékonyan, a konverziót jól mérhetően lehet ügyfeleket gyűjteni, vagyis egyszerűen és gyorsan tudjuk mérni, hogy honlapunk összes látogatója közül hány iratkozott fel hírlevélre vagy tesztvezetésre, hányan kértek ajánlatot stb.
A statisztikákból kitűnik, hogy egy jól megválasztott banner kampány (a honlap tetején vagy alján elhelyezett hirdetési csík) vagy adwords üzenet (a Google-keresőben legfelül, illetve jobb oldalon megjelenő hirdetés) több száz tesztvezető regisztrálót jelenthet.
Jól fut a kampány, az ügyfelek kattintanak, a Google örül, a hirdetésszervező is örül és végül a marketinges is örül, jön a sok látogató, akik kipróbálnák az autót. Ki az ebben a képletben, aki nem örül? Hát az ügyfél, akit esetleg nem hívnak fel. Sajnos többször előfordult, hogy ügyfelek jelezték az importőrnek, hogy nem keresték meg őket, aminek oka lehetett technikai probléma, vagy az, hogy az értékesítő kolléga szabadságon volt, de ez semmiképp nem vet jó fényt márkáinkra.
A jövőbeni még hatékonyabb ügyfélszerzés, -megtartás érdekében a lead folyamat áttervezésébe kezdtünk.
Az eddigi gyakorlatban az ügyfél regisztrációt követően vagy a Partner.Net-en beállított vagy az illetékes terület által megadott munkatárs(ak) email címére történt az értesítés elküldése az ügyfél adataival. Bizonyos esetekben az ügyfél 2-4 héttel a regisztrációt követően kapott egy felkérést, hogy véleményezze a tesztvezetést, aminek első kérdése az, hogy felkeresték-e. Ebből a rendszerből hiányzik a bizonyosság, hogy adott ügyfél adatait látta-e a felelős személy.
Az értékesítő és szervizvezető kollégák 2013. május 13-a óta észrevehették, hogy az értesítő levelekből eltűntek az adatok, és csak egy link található meg bennük, mely egy olyan weboldalra vezet, ahol láthatóak az
– ügyfél adatai,
– egy megjegyzés mező esetleges problémák közlésére, illetve
– egy gomb, amivel jelezni lehet, hogy a kapcsolatfelvétel megtörtént.
Az új felületen a marketinges kollégák minden regisztrálónál látják az időpontot, amikor megtörtént az ügyfél „megnyitása”, illetve minden szerdán kapni fognak egy összefoglalót, melyben az előző hét feldolgozatlan megkereséseit láthatják kereskedésenkénti bontásban.
Biztosak vagyunk benne, hogy mindannyian kiemelt figyelmet fognak fordítani arra, hogy minden ügyfelet megkeressenek, és – az Informatika segítségével – minél több regisztráltból ügyfél váljon.
Fókuszban az online regisztrációk kezelése,